online marketing

De online ondernemer

Tegenwoordig is het steeds belangrijker om online actief te zijn als ondernemer. Zo hebben bij alle ondernemers een website en worden ook steeds meer winkels ook een webwinkel. Ondernemers moeten meegaan in de snelle ontwikkelingen die binnen de online sector gaande zijn. In deze blog bespreek ik een aantal manieren waarop jij als ondernemer online aandacht kan krijgen voor de website van jouw onderneming.

SEO

SEO, ook wel Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands, gaat er om dat je zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google terecht komt. Bijna iedereen Google’d en als zij een product Google’n en jouw ondernemings website staat bovenaan, dan heb je veel meer kans om jouw product verkocht te krijgen. Er zijn 3 onderdelen belangrijk bij zoekmachineoptimalisatie, namelijk; content, technische optimalisatie en off-site SEO.

Online adverteren

Online adverteren kan veel bezoekers naar jouw website brengen. Met online adverteren is het echter wel belangrijk dat je de doelgroep bereikt waar jouw website zich op focust. Zodoende is het belangrijk op te adverteren op websites waar mensen van jouw doelgroep waar op aanwezig zijn. Zo is er bij facebook te kiezen welke doelgroep je wilt dat jouw advertentie kan zien. Ook kan je ervoor kiezen op om bepaalde tijdstippen je advertentie te laten zien zodat de juiste doelgroep jouw product te zien krijgt.

Social Media

Het tijdperk van de social media zou je het momenteel wel kunnen noemen. Social media is voor veel mensen de hoofdstroom van informatie geworden en zodoende is het dan ook niet gek dat zoveel bedrijven van deze mogelijkheden gebruik proberen te maken. Door je eigen account op Social Media te creëren en daar actief op te zijn en je klanten aan te binden kan je hun telkens informeren over nieuwe producten of andere informatie.

Ook maken veel bedrijven gebruik van influencers. Influencers zijn social media gebruikers die enorm veel volgers hebben en zodoende veel invloed uitoefenen over wat populair is. Influencers zijn vaak modellen, acteurs, zangers, sporters of zelfs mensen die alleen door social media zelf bekend zijn geworden. Ze posten meestal meerdere keren per dag waar ze mee bezig zijn. Als je een influencer met jouw product laat pronken, zien al zijn of haar volgers dat. Die willen vervolgens ook jouw producten hebben. Dit is momenteel een hele grote invloedrijke vorm van marketing vooral. Vooral als je doelgroep bestaat uit tieners en twintigers, kan het voordelig zijn om je bekend te krijgen op social media.