Geen categorie

Google Shopping-advertenties: optimaliseer ze om geen budget te verspillen.

Als de meest gebruikte zoekmachine ter wereld, wordt Google gekenmerkt door ongelooflijk veel bezoekers. Adverteren op Google Shopping kan daarom een ​​zeer winstgevende keuze zijn, aangezien de advertenties worden weergegeven op het tabblad Shopping en op de standaardpagina met zoekmachine marketing zoekresultaten.

Wat voor soort publiek je kunt bereiken met Google Shopping-advertenties

Met deze advertenties kun je in contact komen met een breed scala aan demografische groepen, op basis van de specifieke keuzes die je maakt als het gaat om targeting.

Het belangrijkste voordeel is echter dat gebruikers Google Shopping niet eens hoeven te gebruiken om de advertenties te zien, ze worden weergegeven op de standaardpagina met zoekresultaten van zoekmachines. Omdat ze in de normale zoekmachine marketing ranking verschijnen, kunnen de advertenties ook gebruikers aanspreken die niet per se actief op Google shoppen, maar op zoek zijn naar een specifiek product. Als je de advertenties aan een nog gerichter publiek wilt laten zien, kun je een data feed-service gebruiken waarmee je specifiekere zoektermen kunt selecteren die de advertentie-inhoud activeren.

Snelle tips om de advertenties te verbeteren

Als je denkt dat Google Shopping de beste manier is om meer klanten naar jouw online winkel te trekken, kunnen deze snelle implementatietips een verschil maken in de advertentieprestaties.

Voer grondig trefwoordonderzoek uit om titels en beschrijvingen te optimaliseren

Het optimaliseren van titels en beschrijvingen speelt een centrale rol in het succes van de producten. Aan de basis van dit proces staat de keuze van de meest relevante set zoekwoorden, die vervolgens in de ideale zoekmachine marketing volgorde worden gebruikt.

Je kunt zoekwoorden vinden met behulp van verschillende benaderingen, zoals het gebruik van door Google voorgestelde zoektermen, het analyseren van concurrerende producten die goed scoren en het gebruik van hulpprogramma’s voor zoekwoorden. De volgorde waarin termen binnen titels worden geplaatst, kan ook een verschil maken, aangezien sommige producten vaker op merk worden gezocht, terwijl andere worden gespecificeerd op kleur, maat of andere attributen. Merk ook op dat Google maar een beperkt aantal karakters laat zien, dus het is essentieel om aan het begin de belangrijkste termen op te nemen. Het onderstaande diagram kan een handige gids zijn om de meest geschikte structuur voor de titels te kiezen op basis van de verschillende productcategorieën.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *