4 december 2021

Loyalere klanten krijgen

2 min read

Elk bedrijf vindt het belangrijk dat klanten loyaal zijn aan het bedrijf. Niet alleen om meer herhalingsaankopen te realiseren, maar ook om je klant goed te doen, dit kan je onder andere doen door middel van fulfilment. Eerst bekijken we het vanuit marketingperspectief bekijken, dus zorgen voor meer loyaliteit onder de klanten door verschillende beloningen aan te bieden. Denk bij dit soort beloningen aan vouchers, spaarkaarten of een puntensysteem. Met een puntensysteem zorg je dat de klant meer herhalingsaankopen gaat doen, want hoe meer uitgeven, hoe meer sparen. Denk bij dit laatste aan bijvoorbeeld de spaaracties bij supermarkten, waar je bijvoorbeeld voor punten kan sparen. Dit kan je zelfs doen in samenwerking met andere bedrijven, zo zijn er supermarkten, drogisterijen en zelfs tankstations die met elkaar samenwerken. Ben je nieuwsgierig geraakt naar hoe je klanten loyaler aan je merk maakt? Lees dan snel verder! 

Loyaal aan het merk 

Naast dat een klant op marketing gebied loyaal aan een bedrijf kan zijn. Kan een klant ook loyaal zijn aan een merk. Hier gaat het voornamelijk om de voordelen die het bedrijf of product met zich mee brengt. De vraag die je hierbij kan stellen is “hoe kan ik mijn klanten inspireren?”. Dit doe je in plaats van je klanten te lokken met gave spaaracties. Het draait echt om wat jij kan betekenen voor de klant met jouw dienst en/of product. 

De manier 

De manier om je klanten loyaal aan je merk te houden zit hem niet alleen in grote marketingacties met spaarpunten of andere incentives. Het gaat ook niet alleen om wat jij voor de klant betekend, je product of dienst staat centraal. Maar het geluk van klanten zit juist in kleine dingen, het stukje geven om je klanten. Er zijn veel bedrijven waar je fulfilment uitbesteden kan. Denk hierbij niet alleen je klanten een bloemetje sturen bij een speciale gelegenheid, maar denk groter. Fulfilment kan hele processen uit je handen nemen! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *