online marketing

Online marketing: welke soorten zijn er?

Heb je besloten meer tijd (of geld) uit te besteden aan de online marketing voor je bedrijf? Dan ben je er nog niet. Er zijn namelijk allerlei verschillende soorten online marketing waar je uit kunt kiezen. Niet iedere soort zal even relevant zijn voor jouw bedrijf. Weet je niet zo goed welke vorm(en) van marketing je het beste kunt kiezen, dan is het verstandig om je goed in te lezen over dit onderwerp. Hieronder vind je een aantal verschillende soorten marketing.

SEO

Veel bedrijven kiezen ervoor om hun SEO uit te besteden. SEO staat voor Search Engine Optimization en houdt in dat je je website zo hoog mogelijk probeert te laten ranken in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Dit kun je op verschillende manieren aanpakken.

SEA

Daarnaast is ook SEA (Search Engine Advertising) erg populair. Deze vorm van marketing bestaat uit het betaald adverteren in zoekmachines. Hiermee kun je je richten op specifieke doelgroepen, om zo uiteindelijk meer omzet te draaien. Je zou dit zelf kunnen doen, maar als je er niet zoveel verstand van hebt is het ook goed om hiervoor een sea bureau in te schakelen, zoals https://odiv.nl/.

E-mail marketing

Ook e-mail marketing mag eigenlijk niet ontbreken in je marketingplan. Je benadert (potentiële) klanten hierbij per e-mail, om ze zo te overtuigen van de waarde van je producten of diensten, ze kortingen aan te bieden of bijvoorbeeld nieuwe klanten te werven. E-mail marketing werkt daarnaast ook nog eens erg goed als middel voor relatiebeheer.

Overige vormen van marketing

Naast bovenstaande soorten marketing, zijn er nog veel meer manieren waarop je marketing kunt toepassen. Het beste is vaak een combinatie van meerdere vormen van marketing. Lees je goed in over dit onderwerp, zodat je erachter komt welke vormen voor jouw bedrijf het meest relevant en effectief zijn. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *