online marketing

Pinterest verificatie, hoe belangrijk is het voor jouw bereik

Jouw bedrijf is actief op Pinterest en je plaatst regelmatig pins, goed bezig! Toch zie je dat het nog niet helemaal wil vlotten met het bereik en het aantal repins van jouw berichten. Wat gaat hier niet helemaal goed? De Pinterest specialisten van BuildSocial geven je een belangrijke tip die ervoor zorgt dat jouw pins ineens wel goed gevonden worden door jouw doelgroep!

Wat is de Pinterest verificatie?

De Pinterest verificatie lijkt veel op de verificatie op andere social media platforms zoals Facebook, Twitter en Instagram. Wanneer jouw bedrijf geverifieerd is op Pinterest betekent dit dat je een rood vinkje naast je naam hebt staan. Ook wordt hier de gehele url van jouw website onder de profielfoto getoond. Dit maakt het voor Pinterest gebruikers eenvoudiger om meer over jouw bedrijf te weten te komen én zorgt ervoor dat je meer leads naar de website hebt.

De verificatie op Pinterest is net als deze op Instagram, Twitter en LinkedIn een statussymbool. Hieraan kunnen gebruikers zien dat je een goede bron van informatie bent en ze een écht account hebben gevonden of bijvoorbeeld een officieel account van een fanaccount. Er zijn namelijk ook veel bekende personen die kiezen voor Pinterest uitbesteden.


Voordeel van de Pinterest verificatie

De Pinterest verificatie zorgt ervoor dat meer personen jouw content zien. Dit zorgt voor meer exposure, maar uiteindelijk ook voor meer bezoekers naar jouw website. Ook zal er meer gereageerd worden op jouw content omdat je een bedrijf bent met betrouwbare informatie, dit heeft ook weer een positief effect op jouw bezoekers naar de website. Je pins zullen namelijk vaker gerepind worden waardoor meer mensen deze zullen zien en uiteindelijk hier op klikken om naar de website te gaan.

Wil jij ook werken naar een Pinterest verificatie? Laat dan jouw Pinterest uitbesteden door BuildSocial. Met een gedegen social media plan komt deze namelijk sneller binnen handbereik!